Formulärtillägg för potentiella kunder på Google

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email
Formulärtillägg på Google
Formulärtillägg för potentiella kunder är ett nytt annonstillägg som just nu testas av Google. Skapat och designat för att generera fler leads...

Formulärtillägg för potentiella kunder på Google

Generera fler leads till er verksamhet genom Googles nya formulärtillägg. Lead Form Extension (som det heter på engelska) är för tillfället i BETA-format och testas utav Google. Det är ett nytt annonstillägg som hjälper dig att samla ihop data om besökare direkt från er annons i Googles sökresultat samtidigt som det ger en fantastisk upplevelse för potentiella kunder som söker från mobila enheter.


Vad är formulärtillägg på Google?

Ett formulärtillägg på Google innebär att kunder som söker efter tjänster ni erbjuder har möjligheten att fylla i ett lead formulär direkt i Googles sökresultat.  Om ni är nyfikna på hur ett formulärtillägg på Google kan se ut så kan ni se det här. 

Det nya annonstillägget kan endast implementeras på sökkampanjer vilket innebär att bud samt inriktning bestäms på kampanjnivå.  Varje gång en användare öppnar formuläret så mäts det i Google Ads som ett ”Lead Form Click” och när en användare fyller i formuläret så räknas det i Google Ads som en ”Lead Conversion”. 

Formulärtillägget gör det väldigt enkelt för mobilanvändare att fylla i exempelvis, kontaktformulär eller offertförfrågan utan att ens lämna Googles sökresultat. 

Fördelar med formulärtillägg

Googles nya formulärtillägget är väldigt användarvänligt och hjälper användare att enkelt fylla i formuläret.  När en användare klickar på ert formulärtillägg så fylls deras kontaktinformation i automatiskt och det krävs endast ett klick för att skicka in sin förfrågan.

Utöver det så behöver besökaren inte ens lämna Googles sökresultat vilket gör att processen är oerhört smidig.  Därefter kan man ladda ner alla leads som genererats i en .csv-fil som ni sedan kan börja bearbeta. 

Nedan ser ni några exempel på hur man skapar ett formulärtillägg samt hur det kan se ut. Självklart sätter ni ert företags prägel på ert formulär. 

formulärtillägg för potentiella kunder Google Ads
formulärtillägg för potentiella kunder Google Ads Extension


Hur skapar jag ett formulärtillägg?

Du skapar ett formulärtillägg på samma sätt som du skapar vanliga annonstillägg, direkt i Google Ads. När du väljer detta tillägget så behöver du ange en rubrik på max 30 tecken, ange ert företagsnamn samt en beskrivning på max 200 tecken. För tillfället har man 9 olika call-to-actions att välja bland

Vill ni veta mer?


Vill ni komma igång med Google Ads?

Läs mer om Google Ads här eller kontakta oss och boka in ett kostnadsfritt möte så berättar vi mer.

Andra läste även...
Google Analytics - Ultimata Guiden 2020
Google Analytics
Google Analytics: Ultimata Nybörjarguiden (2020)

Google Analytics: Den ultimata guiden för dig som är ny till Google Analytics eller som vill lära dig lite nytt. Vi listar de viktigaste sakerna att implementera för att komma igång.

Så sätt dig bekvämt och häll upp en kopp kaffe för denna guiden är väl värd att läsa för er som vill lära er mer om detta fantastiska system.

Google Docks - Dublin EMEA HQ
Google Ads
Aurora Besöker Google’s HQ i Dublin

I januari fick Aurora äran att besöka Google’s EMEA HQ. Det är fantastiskt lärorikt att diskutera digital marknadsföring med Google och få insikter om hur de ser på det uppkommande året.

Scroll to Top
kul att du är intresserad.
bli kontaktad.
boka in ett kostnadsfritt uppstartsmöte.